Sauna fińska

 

Czym charakteryzują się sauny fińskie?
sauny fińskie są najbardziej typowym rodzajem saun, jaki jest znany na całym świecie. Są to sauny w całości wykonane z dobrej jakości drewna, które doskonale utrzymuje ciepło i pozwala na dobrą izolację termiczną. Powietrze w saunie rozgrzane jest do bardzo wysokich temperatur rzędu 75-110°C, a jego wilgotność jest bardzo mała, bo wynosi maksymalnie około 10%. Takie właśnie warunki termiczne pozwalają na wydalanie z organizmu ludzkiego toksycznych substancji poprzez intensywny proces pocenia. Działa to bardzo odprężająco na nasz organizm i powoduje, że hartujemy się i uodparniamy na wszelkie wirusy.

Jakie działają sauny fińskie?
Seanse w saunie fińskiej doskonale wpływają na nasze ciało i umysł. Ich podstawowym działaniem jest oczyszczanie organizmu z toksyn, poprzez rozgrzewanie ciała i pobudzanie procesu pocenia. Głębokie oddychanie w trakcie seansu wspomaga dotlenienie organizmu.
Ten typ sauny wskazany jest dla osób z problemami reumatycznymi, czy też w ramach profilaktyki wielu chorób – począwszy od przeziębień, kończąc na ostrym nieżycie górnych dróg oddechowych. Jeden seans tygodniowo pozwala nam zachować odporność na grypę oraz inne tego typu choroby.
Sauny fińskie poprawiają również stan naszej skóry, sprawiając, że wygląda znacznie lepiej i jest przyjemniejsza w dotyku.

Zasady korzystania z sauny
Wizyta w saunie jest swoistym rytuałem, który ma ważne zasady postępowania. Warto się ich trzymać, aby zmaksymalizować pozytywny wpływ korzystania z sauny na nasze zdrowie.
Po pierwsze, do wizyty w saunie należy się dobrze przygotować.

  • Przed wizytą, warto się odpowiednio zrelaksować i nastawić na przyjemne doznania.
  • Zabrać ze sobą warto dwa duże ręczniki, które przydatne będą w trakcie seansu.
  • Przed skorzystaniem z sauny fińskiej należy rozebrać się do naga i wziąć dokładną kąpiel, oczyszczając swoje ciało ze śladów kosmetyków, które w wysokich temperaturach mogą nam zaszkodzić.
  • Tuż przed wejściem do sauny zaleca się zanurzenie stóp w gorącej wody.
  • Do sauny wchodzimy z całkowicie osuszoną skórą, co pozwala się bardziej efektywnie pocić.
  • Wchodząc do sauny, wybierzmy odpowiednią ławę – dla początkujących najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie ława najniższa, gdzie temperatura nie jest jeszcze tak wysoka. Na ławie rozkładamy ręcznik, zapobiegający bezpośredniemu kontaktowi naszego ciała z drewnem. Swoje ciało owinąć możemy drugim ręcznikiem. Nie są polecane kostiumy kąpielowe, które mogą wejść w niekorzystną interakcję z ciałem.
  • Seans trwać powinien jednorazowo maksymalnie 15 minut. W tym czasie powinniśmy spokojnie leżeć i głęboko oddychać oraz relaksować się.
  • Tuż po wyjściu z sauny należy dokładnie schłodzić swoje ciało – postępując od stóp w kierunku serca. Można to uczynić, zanurzając się w wannie z zimną wodą, biorąc prysznic, czy też nacierając się lodem.
  • Poleca się trzykrotne powtórzenie tego rytuału – taka ilość seansów uznawana jest za najkorzystniejszą.
  • Po zakończeniu trzeciego seansu, należy pozwolić ciału dokładnie się wypocić i schłodzić. W tym celu polecany jest wypoczynek na specjalnie przygotowanych do tego celu leżankach, które pozwolą nam się uspokoić, dokończyć proces pocenia i zakończyć seans w saunie.
  • Pamiętajmy o odpowiednim uzupełnianiu płynów. Przed wizytą w saunie należy się odpowiednio dużo napić, a następnie uzupełnić płyny tuż po zakończeniu seansu.

 
 

 

 

 

 

 
 

Powrót